Autor Wiadomość
admin14kajetan
PostWysłany: Nie 20:26, 12 Lut 2006    Temat postu: Prowadzenie

Całkowita kontrola


Jazda bez zarzutu, doskonałe reakcje i zwinność na różnych nawierzchniach, szybkie odzyskiwanie toru jazdy po gwałtownych manewrach, szybkie, łatwe i kontrolowane zmiany pasa, doskonała stabilność w zakrętach. Dla Alfa Romeo prawdziwa przyjemność z jazdy pojawia się wraz zaawansowanymi układami zawieszenia, zastosowanymi w różnych modelach.


Zawieszenie


Czterowahaczowe przednie zawieszenie

Nazwa pochodzi od sposobu, w jaki drążki przymocowane są do kół, tworząc czworobok. Pochodzące z Formuły 1, zawieszenie to dba o stabilność przednich, napędzanych kół poprzez zwiększanie pochylenia osi na zakrętach, co zapewnia optymalną przyczepność. Celem jest utrzymanie kół w pozycji prostopadłej do nawierzchni i w efekcie zapewnienie najlepszej styczności powierzchni opon z drogą. Jednocześnie koło może nieco przesuwać się do tyłu, jeżeli napotka na przeszkodę.

Kolumny McPhersona w tylnym zawieszeniu

Najważniejszym zaletami kolumn McPhersona jest prostota i kompaktowe wymiary. Niezależne zawieszenie zapewnia lepszą kontrolę wszystkich ruchów kół, pochłanianie uderzeń i wibracji oraz wyższy komfort. Kiedy koło napotyka przeszkodę (włazy kanalizacyjne, szyny tramwajowe, nierówne powierzchnie, etc.), pochłania ono uderzenie, a jednocześnie utrzymuje maksymalną stabilność kierunkową, tak w linii prostej, jak i na zakręcie. Zawieszenie poprawia geometrię kół po ostrych manewrach i podwyższa ogólną stabilność.

Tylne zawieszenie wielowahaczowe

Niezależnie zawieszone koła z niskim skrętnym wahaczem stabilizującym i trzema cięgnami, koncentrycznymi sprężynami na amortyzatorach i drążkiem stabilizatora. Taki układ zwiększa przyczepność i stabilność oraz zapewnia doskonałe zachowanie się pojazdu podczas zmian pasa oraz w przypadku nagłych manewrów i kontrmanewrów. Ogromny wkład w bezpieczeństwo jazdy.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group